zaterdag 9 januari 2010

Vooruitblik 1e helft 2010

Het nieuwe jaar is begonnen dus tijd voor een korte vooruitblik wat betreft de komende ICT activiteiten op Iselinge Hogeschool (en daarbuiten) tot (en met) de zomervakantie:

  • Het STIP. Het is vanaf 4 januari de lucht in. Er waren enkele inlogproblemen, maar die zijn opgelost. Met behulp van suggesties van studenten wordt het STIP verder geoptimaliseerd.
  • De keuze voor de nieuwe lector mediadidactiek. Behalve de sollicitatiecommissie zullen ook enkele studenten, leerkrachten en directeuren primair onderwijs en docenten hierbij een rol spelen.
  • De themamiddag ICT voor (aanstaande) leerkrachten op 10 februari 2010. Je kunt je nog inschrijven maar doe dat z.s.m. om verzekerd te zijn van deelname.
  • Eerste trainingen voor medewerkers voor de zomervakantie. Het gaat in de eerste instantie om de trainingen:
    * Bespaar tijd en blijf bij de tijd (rss feeds, newsreader, sociale netwerken en web 2.0)
    * Bewerken, monteren en delen van foto's en video's
    * Verrijkt werken met PowerPoint
    Na de zomervakantie zullen andere trainingen worden aangeboden.
  • Vervolg project SchoolTV weekjournaal mediamovies.
  • Lessen ICT en Mediawijsheid eerstejaars en tweedejaars met aandacht voor websites en webkwesties maken, informatievaardigheden en mediawijsheid in het basisonderwijs.
  • Afronding voor de zomervakantie van de minoren en schoolontwikkelthema’s en afstudeerwerkstukken ICT en mediawijsheid.
  • Afronding cursus Video Interactie Begeleiding rond de zomervakantie.
  • Opzetten vervolgtraject mobiel leren.
  • Orientatie op mogelijke pilot m.b.t. de inzet van de ELO bij SONedutraining.
  • Activiteiten binnen de Interactum expertgroep “Leren door ICT ondersteund”.
  • Activiteiten op de academische pabo m.b.t. onder andere digitale video toolkits, webconferencing, digit@l creator.
  • Start van project Natanco m.b.t. digilessen (wordt vervolg)
  • En misschien aanschaf eigen goede Ebookreader i.v.m. besparing gewicht en ruimte in de koffers...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten