dinsdag 7 april 2009

Teachmeet IPON 8 april 2009

Morgen en overmorgen vindt de IPON 2009 in de jaarbeurs Utrecht plaats (gratis bij voorinschrijving). Het programma speelt zich af langs de volgende vier thema’s: ICT-beheer, ICT en didactiek, ICT-beleid en Samen deskundig.
“Tijdens het congres- en seminarprogramma van IPON2009 worden de meest innovatieve items en onderwerpen belicht. Tijdens de workshops en in de testlabs krijgen onderwijstoeleveranciers, maar ook scholen en instellingen de mogelijkheid hun kennis en expertise van producten en oplossingen aan u te demonstreren.”

Samen met Jeroen Rougoor (expert bij minor ICT en mediawijsheid presentaties op Iselinge Hogeschool en deelnemer aan de kenniskring van het lectoraat) ga ik 8 april naar de IPON. Ook Esther (studente minor mediawijsheid) zal vanuit Iselinge de IPON bezoeken.

De bedoeling is dat ik in ieder geval de plenaire keynote van Jan Lepeltak (Smart en deep learning: old dogs can learn new tricks) ga bijwonen en de workshop Mediawijsheid, het Internet en de leraar en de workshop Onderwijs Anders LAMA.

Van 16.00 tot 20.00 zal de Teachmeet plaatsvinden.
Quote: “Een TeachMeet is een unconference: een informele, dus zeer leerzame professionaliseringsbijeenkomst over onderwijs en technologie die een creatief en innovatief alternatief wil zijn naast al die andere onderwijscongressen en conferenties. Leren gaat het beste als je plezier hebt en dat is de kern van een TeachMeet.”
De borrel = de conferentie (dat spreekt me wel aan...). Het gaat hier om praktijkverhalen voor en door onderwijsmensen. Meer informatie is te vinden op de wiki. Op http://teachmeetnl.pbwiki.com/Press-Room is een filmpje te vinden hierover.

Ik heb er zin in. En ik hoop eindelijk meerdere mensen tegen te komen met wie ik kan poken, want tot nu toe ben ik slechts 3 personen tegengekomen die ook een poken hebben.
Mijn ervaringen m.b.t. de IPON en de Teachmeet hoop ik voor of in het paasweekend te kunnen plaatsen op mijn blog.

1 opmerking:

  1. Wij gaan morgen zeker even poken! Ik heb toevallig vanmiddag een bijna identiek stukje op mijn blog gezet! Zie http://www.gadgetsenonderwijs.nl

    BeantwoordenVerwijderen