vrijdag 16 januari 2009

Twitter: wat, hoe, waarom?

Van enkele mensen die mijn blog hebben bezocht (vooral collega's) kreeg ik de vraag wat Twitter eigenlijk is en wat je aan hebt. Vandaar dit berichtje.

Toevallig was er deze week op televisie een item in EenVandaag over Twitter. Dit item kun je hieronder bekijken. Het geeft een goed beeld wat Twitter is en wat je ermee kunt.
Enkele termen die gebruikt worden zijn: tjilpen, microbloggen, online kroeg.



Inmiddels ben ik zelf ook op Twitter gegaan, http://twitter.com/lizettedeman. Wanneer je zelf ook een Twitter account hebt, kun je follower worden van mijn of andermans Twitter. Je kunt anderen volgen en zelf gevolgd worden.

Wat ik onder andere erg interessant vind, is dat je via Twitter heel snel op de hoogte bent van nieuws. Op nu.nl staat op dit moment een artikel: Internetters doen verslag van bijna-vliegramp, Twitter en Flickr sneller dan persbureaus. Ik zat gisteravond voor het eerst op Twitter en dit was 1 van de eerste berichten die ik voorbij zag komen.

Ik zie je op Twitter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten